onsdag 3. februar 2010

That's not my name

Vi har Team Compass på besøk for tida, utrolig herlig gjeng. Nice gjeng med folk, som gjør en veldig, veldig bra jobb. Digga dem allerede. :D Dem hadde seminar med oss i dag om identitet. Og dem spurte et herlig spørsmål, som har blitt stilt tusen ganger før, men aldri kan bli stilt nok.

Hvem er du?

Jeg er Christina Elisa.

Før ville jeg svart navnet mitt, men jeg har jo skifta navn, så da kan jo ikke identiteten min være i navnet mitt. For jeg føler jo ikke at hvem jeg er har skiftet noe. Jeg er fremdeles meg, selv om jeg ikke er bare Christina lenger, men Christina Elisa. Så hvem i huleste er Christina?

Jeg vet det er meg. Og jeg er egentlig ganske så sikker på hvem jeg er, men hvordan svarer man på det spørsmålet? Jeg kan jo si at jeg er Kristen, jeg er ganske så bli og glad, men som alle andre har jeg det ikke alltid bra, jeg liker å synge, jeg elsker musikk, jeg synes det er gøy med bilder, jeg liker å være kreativ, jeg prater mye og fort. Jeg er av og til veldig random. Men vet du egentlig hvem jeg er nå?

Nei.. Egentlig, så burde vell svaret være – nei vet du, det tar litt lang tid å svare på, så har du lyst å henge med meg de neste årene? For jeg er hellig overbevist om at det tar litt tid å finne ut hvem jeg er. Jeg mener, jeg har så langt brukt 20 år på det. Så om du tror du skal fatte det på 5 minutter ønsker jeg deg lykke til. Men du er som sagt hjertelig velkommen til å henge med meg.

Og for dem som lurer, så er her forklaringene på navnet mitt;

Christina:

kristen, av det greske christos = Kristus, betyr egentlig 'salvet til konge'

tilhenger av Kristus

Elisa

Gud er fullkommen

(Jeg viste ikke betydningen av navnet når jeg tok det, me er veldig fornøyd med valget ser jeg:P)

Og sånn ellers så skjer det mye for tida, vi har jobba studio, så jeg har endelig fått spilt inn Still, de som vil ha den får spørre., Det føles ikke så alt for kaldt med -25, i alle fall ikke rett etter storm, Compass er herlige, dagene er lysere og året er faktisk snart over..sykt…

Det her ble en lettere blandet blogg, men sånn fungerer hodet for tiden, så da blir det sånn her og..:)

Kos dere med musikkvideoen til Compass:



- Christina Elisa

fredag 29. januar 2010

Travle uker = herlige uker

Vi har jobba på spreng samme med Robert Holand noen dager. Og her er Resultatene. Promo for hver av linjene våre og en hoved promo. Ufattelig gøy å lage dem :D Så det her må ses.

Og sånn ellers er endelig beiste(pc'en) kommet tilbake. VELDIG deilig. SÅ da blir det litt mer oppdateringer her etterhvert. Må bare samle hodet og tanker først.


Så sånn ser Promofilmene for Sandvik Folkehøyskole ut;

PhotoLinja (I'm in this one)



FilmLinja (paintball film - jeg er enste jenta med her, ikke at du ser det da..:p)




MusikkLinja (er her og jeg)



ExtremSportLinja


BarneOgUngdomsArbeidLinja (er her og jeg;p)


PromoSandvik 10/11 (hele skolen)


(så ser e at på min pc blir ikke filmen heil her, såe..sjekk youtube? ;P)

søndag 27. desember 2009

But you try so hard!?

Why don’t you just let go, and be you?

Fordi det er enklere sagt enn gjort? Fordi at av og til, så er livet så enkelt at det er vanskelig. Livet er liksom blitt en greie som vi er så opptatt av å få taket på. Av å skjønne hvordan det er meningen det skal fungere. Så opptatt av å få alt riktig at vi rett og slett glemmer å få med oss det som skjer.

Det er viktigere å ha svarene enn å stille spørsmålene. Det er viktigere å fikse det, enn å nyte det. Det er viktigere at det du gjør blir det beste, enn å ta imot hjelp og gaver fra andre. Vi skal klare selv.

Vell, jeg har tenkt å ta en laaang juleferie fra alt slikt mas. Jeg har bestemt meg for å slenge av skoa i gangen, dra på meg den største joggebuksa, den beste genseren, rusle opp trappa, sette meg godt tilbake i sofaen, snu meg til Jesus og si ”Hei! Hva skjer’a?” Så skal vi to bare henge i lag. Resten av livet. Hørtes ikke det flott ut?

Og vet du hva det beste er? Om jeg bare sørger for og alltid huske å ta med meg han, så fikser resten seg. Uansett hvor mye jeg roter ting til. Eller, slik som det har hatt en tendens til å føles ut nå i det siste, når ting roter seg til for meg.

Klart jeg prøver hardt! Jeg vil jo gjøre det beste jeg kan, men ikke en smule mer på egen rulle, jeg gjør så langt jeg kan, så tar kompisen min seg av resten. Du har møtt han før sant? Han kule? Han som er sånn –”capsenbakfremtøff” Han ja. Han som liksom bare er helt chill, men likevel aldri sløv. Han Jesus. Fra Nasaret? Du veit, han som vi feirer jula for? (Og, nei, det er IKKE nissen…)





- Christina Elisa

onsdag 16. desember 2009

Skeleton Bones

Det blir litt mye lovsang og musikk her for tida, men det er bare fordi hodet jobber på spreng og det er helt umulig å få samlet noe særlig tanker å legge ut her. Men det føles i alle fall veldig godt å være hjemme - selv om her ikke er snø. Og sangen under er bra. Jeg liker lovsang som er litt annerledes. :D <3>



btw. Det er han her som har skrevet "How He Loves us"

God 8dager til ul! Og kos dere!
-Christina Elisa

torsdag 10. desember 2009

Min Greie

Alltid skal det handle om min greie. Og hvordan jeg ville gjort det. Alltid skal ting sees fra mitt ståsted. Folk må fatte hvordan jeg har det. Hvorfor jeg hadde rett til å gjøre det slik, eller reagere sånn. Alltid må man krasje i veggen før man plutselig oppdager at der finnes flere bokser enn bare sin egen. At der finnes flere som lever i såpebobler, at der finnes flere sider i en sak. Det finnes alltid flere sider i en sak. Og min side ser ikke ut som din side.

Nei, det har ikke skjedd noe stort og revolusjonerende, men av og til legger man merke til ting man ikke har lagt merke til på en stund. Plutselig blir du så obs på hvordan noen andre reagerer, hvordan andre handler. Så ser du det. Ojda, jeg gjør det også sånn. Jeg har også tenkt at det er bare meg som har det sånn. Jeg har også tenkt at jeg er helt alene om å være på denne måten. Newsflash! You’re not! Alle er vi ulike, og alle er vi unike. Men har du lagt merke til hvor like vi er? Hvor mye vi gjør som alle andre gjør? Hvor mye av din tankemåte som faktisk er lik. Selv om dere er super ulike? Til syvende og sist er du bare et menneske du og. Og du, som alle andre er opptatt av din greie. Noen mer enn andre, men det er likevel viktig. Selv når du gjør noe for andre, eller for en større hensikt så er det din greie som gjelder. Alltid. I alle fall som oftest. Selv når det bare er snakk om hvordan man tar oppvasken. Alle som har prøvd å bo i lag med mennesker med en annen oppvekst vet at det er ikke alltid de store tingene som gjør ting vanskelig i lengden. Det er de små. De tingene som må gjøres på din måte. Din greie. Det er sånn, fordi det alltid har vært sånn.

Vi er sånn med de viktige tingene og.

Hva gjør du når du oppdager det?

onsdag 9. desember 2009

Bedre sent?

Jeg er ikke så sikker på om det alltid er bra..Av og til er det nesten bedre med aldri, men den gangen her var det helt greit med seint. Så jeg tenkta at siden jeg har så syyykt fokus på jul for tiden, så kunne jeg vise dere hva mine juleforberedelser går ut på. Redigere bilder.
Så her er en liten haug med bilder:



Og sånn ellers så har vi hatt delte dager her oppe. Fotogjengen har hatt "FotoFrode" og tatt bilder, jeg har jobet med LiveCampen, Musikk folket har vært i Studio Nord og film gjengen har ledd seg skakk hele natta mens de har filmet noe greier. Nå sitter de i tussmørket på redigeringsrommet og jobber. Men før den uka her begynte så var det jo helg og i helga hadde vi en "annerledes gudstjeneste" på Lilletoget her i Mosjøen. Det var veldig velykket. Kjempe kos. Eneste gangen jeg har fått noe som ligner julestemning. Masse folk. :) herlig. Så livet er gudd.

Ja, åsså har jeg pakkekalender i år!:D Takket være mine fantastiske søstre! Veldig digg=)

Og sånn ellers så skal jeg fortsette med å høre Switchfoot og late som om det fremdeles er lenge til Jul.

Christina Elisa
(btw. jeg klarer ikke bestemme meg..julemusikk eller switchfoot??)

mandag 7. desember 2009

lørdag 5. desember 2009

jul!

http://freckless.multiply.com/video/item/36/Andy_Williams_brothers_-_Winter_Wonderland

Julesang, julemusikk, julekaker, julepynt, og en slagsjulekonsertmøtegreir i morra. Og null, niks, ingen julestemnig...

Men den kommer..=)

God nesten Jul!!

(det hjalp i alle fall med den sangen der;p)

tirsdag 1. desember 2009

Vi prøver en gang til.

Jeg er så takknemlig for at jeg ikke trenger å være perfekt. For det går bare mer og mer opp for meg at det klarer jeg aldri. Nesten uansett hva jeg gjør, så er der et eller annet som gjør at det ikke blir helt bra. Men jeg slipper å være perfekt, jeg kan bare peke på Jesus, for han er det alltid. Uansett.

Jeg klarer ikke la være å såre folk. Tråkke på tær, si ting jeg ikke burde sagt, gjøre ting jeg ikke burde gjøre. Men Jesus, han er alltid bra han. Gjør aldri feil, sier aldri noe han ikke burde sagt. Han bare elsker å elske oss. Elsker å fortelle oss hvor bra vi er, selv når vi har gjort mange teite ting. Til og med når vi selv har vært helt overbevist om at vi har gjort ting med de rette motivene. Til og med når vi plutselig oppdager hvor feil vi har tatt. Ingen fordømmelse. Bare kjærlighet, en utstrakt hånd, og et kraftfullt, kjærlig, herlig og fullkoment; Vettu – det gikk kanskje ikke så bra, men vi prøver en gang til.




Er ikke min Gud kul, så vet ikke jeg.
Tenk at Han digger meg! FREMDELES!
- Christina Elisa (fremdeles full i feil og mangler, men jeg velger å peke på Jesus!)